بلاگ ایزی وبینار (ادوبی کانکت و آموزش مجازی)

راهنمای انتخاب بهترین سرور AdobeConnect

تاریخ به روز رسانی : 1400/01/22 11:55:29 - تعداد بازدید 32767 مرتبه
بدون شک اصطلاح سرور (Server) بارها و بارها به گوش شما خورده است. سرور به یک کامپیوتر گفته می شود که وظیفه آن ارائه یک یا چند سرویس خاص است. در سرتاسر دنیا میلیون ها سرور در حال فعالیت هستند تا بتوانیم سرویس هایی نظیر مشاهده صفحات وب، ارسال ایمیل، چت آنلاین، انتقال فایل و مواردی از این دست را به انجام برسانیم. اما در همین راستا، مفاهیم دیگری نیز مطرح می شوند که در این مقاله قصد داریم به یکی از این موارد بپردازیم.
 


سرور آموزش آنلاین در بسترادوبی کانکت... اشتراکی، مجازی یا اختصاصی؟

استفاده کاربران از منابع سرور بسیار متفاوت است. تصور کنید که یک سرور با 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 8 هسته پردازنده و 16 گیگابایت فضای رم (RAM) در اختیار شماست و قرار است از آن برای اجرای یک فایل ویدئویی استفاده نمایید. به نظر شما برای این کار ساده، واقعاً نیاز به تمامی این منابع سخت افزاری هست؟ قطعاً پاسخ شما منفی است. صرف دیدن یک فایل ویدئویی به منابع سخت افزاری بسیار کمتر از این نیازمند است. پس قطعاً ترجیح خواهید داد به جای صرف هزینه بسیار بالایی برای خرید چنین سروری، یک کامپیوتر خیلی ساده تر را با هزینه ای بسیار پایین تر تهیه نمایید. حال فکر کنید که قرار است 1000 کاربر به صورت همزمان اطلاعاتی را از روی سرور شما دریافت و اطلاعاتی را نیز به سمت آن بفرستند. در این شرایط شاید سخت تر بتوان گفت که نیازی به یک سرور قدرتمند وجود ندارد. گاهی هم جواب کاملاً مثبت است. به عنوان مثال، در یک سازمان مانند یک بانک یا سازمان بزرگ از هر لحاظ نیاز است تا از سرورهای قدرتمند برای انجام امور استفاده شود.
همانگونه که دیدید، میزان و نوع مصرف یکی از مواردی است که می توان در خصوص انتخاب سرورها به آنها توجه نمود. 
 
سرور

در دنیای سرورها، چند مدل مختلف از سطح به اشتراک گذاری منابع وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خود را برای استفاده کنندگان از آنها فراهم خواهند آورد:
  1. سرور اشتراکی (Shared): سروری است که افراد مختلفی همزمان از منابع سخت افزاری آن استفاده می نمایند.
  2. سرور اختصاصی فیزیکی (ِPhysical Dedicated Server): یک سرور فیزیکی کامل است که تمامی منابع آن در اختیار مالک قرار دارد.
  3. سرور اختصاصی مجازی (VPS): یک سرور مستقل و کامل است که به صورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی اختصاصی ایجاد شده است. ممکن است بر روی یک سرور فیزیکی چندین سرور مجازی ایجاد شوند و هر یک به یک شخص یا شرکت متفاوت ارائه گردد. منابع تعیین شده برای هر ماشین مجازی (VM) معمولاً به طور کامل در اختیار این فرد یا مجموعه قرار خواهد داشت که البته امکان عدم رعایت این موضوع نیز وجود دارد، به شکلی که ممکن است ارائه دهنده سرور مجازی، از منابع اختصاص داده شده به مشتری خود به مشتری دیگری نیز بخشی را اختصاص دهد. چنانچه تمام منابع اختصاص داده شده به سرور مجازی فقط به یک مشتری اختصاص داده شود، به این نوع از سرورها در اصطلاح VDS (Virtual Dedicated Server) نیز گفته می شود.
در این جدول، مقایسه ای اجمالی را بین این 3 نوع سرور انجام داده ایم:
 
سرور اشتراکی یا اختصاصی یا مجازی

حال با این مقایسه، می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که برای راه اندازی یک دوره و کلاس آموزش مجازی به چه نوع سروری نیازمند هستید.
چنانچه کاربران کلاس شما محدود هستند، پلن های اشتراکی ماهیانه ادوبی کانکت ایزی وبینار بر روی سرورهای اشتراکی می توانند برای شما کافی باشند. در این مدل، سرویس های راه اندازی شده مشتریان بر روی سرورهای اختصاصی فیزیکی قدرتمند ایزی وبینار در دیتاسنترهای داخل کشور به مشتریان ارائه می شوند و کلیه امور نگهداری و مدیریت سرورها نیز توسط تیم فنی ایزی وبینار صورت می پذیرند.
اگر تعداد کاربران زیادی قرار است در کلاس های مجازی و آنلاین شما حضور پیدا کنند و از سویی دیگر نیاز به اختصاصی سازی محیط ادوب کانکت با لوگو و عنوان مجموعه خود دارید، پلن های اشتراکی ماهیانه بر روی سرورهای VDS ایزی وبینار بهترین گزینه برای شما خواهند بود. این سرورهای مجازی نیز بر روی سرورهای اختصاصی فیزیکی این مجموعه ایجاد خواهند شد و به همین دلیل، دسترسی شما به پنل مدیریت ادوبی کانکت به صورت کامل به شما ارائه خواهد شد. مدیریت و نگهداری این سرورها نیز توسط تیم فنی ایزی وبینار انجام می شود.
فراموش نکنید که در سرویس های اشتراکی، شما مالک سرور نخواهید بود و بنابراین نیاز است تا به صورت ماهیانه، هزینه تمدید این سرورها را پرداخت نمایید. اما اگر شما فردی در یک شرکت بزرگ، دانشگاه یا یک سازمان دولتی یا غیر دولتی هستید و سرورهای فیزیکی مناسبی را در اختیار دارید، می توانید با خرید لایسنس ادوبی کانکت از امکانات کامل سرورهای اختصاصی خود برای راه اندازی Adobe Connect استفاده نمایید.


استفاده از مطالب این صفحه در هر جای دیگری تنها با ذکر نام ایزی وبینار و ارجاع به این صفحه مجاز خواهد بود.
کپی کردن لینک مقاله
https://www.easywebinar.ir/blog/2/

بازگشت به آرشیو مطالب